Egyelőre egy 4-500 méteres hurok készülne el, ezen indítanák a próbaüzemet – adja hírül a Reuters. Aztán, ha a kísérlet sikeres lesz, kezdődhet a hálózat kiépítése. A kétszemélyes lebegő járműveket mágneses erő tartaná a “síneken”. A kísérleti időszakban óránként 70 kilométert tennének meg, de normál üzemmódban 240 kilométerre is képesek volnának.
Az összeszerelést az amerikai úrhajózási hivatal, a NASA kaliforniai kutatóparkjában kezdenék – ott működik a skyTran főhadiszállása. De a végső simításokra persze helyben, Tel Avivban kerülne sor, a tervek szerint a jövő év végén indulhatna az első szerelvény. Aztán egy 7 kilométeres szakasz megépítése következne, három megállóval.
Mindent automatizálnának. Az utasok okostelefonjukkal rendelnének kapszulát, az a megadott állomáson várná és egyből a célállomásra vinné őket. Ez rendkívüli módon lecsökkentené az utazási időt. A kaliforniai cég vezérigazgatója azt mondja: óránként 12 ezer embert tudnának szállítani, és ez persze minden új vonallal megduplázódna. Ez annyi, amennyit egy háromsávos autópálya bír el.