A konfliktus egy átképzési tanfolyam szervezése és időzítése miatt robbant ki. Az Air India Boeing 787-es gépeket rendelt és ezek irányításához új szakismeretekre van szükség. De a tanfolyam szervezésének konkrétumait illetően éles véleménykülönbség alakult ki a vezetés és a pilóták érdekképviselete között. A sztrájkot az új-delhi legfelsőbb bíróság illegálisnak minősítette, a vezetés ezután elkezdte elbocsátani, az ennek ellenére sztrájkoló gép parancsnokokat. Már hetvenem kapták meg a felmondó levelet, a munkabeszüntetés mégis folytatódik. Az új-delhi és a mumbai repülőtéren kaotikus állapotok uralkodnak a járattörlések miatt. Pillanatnyilag az Air India sem Amerikába sem Európába nem tud járatot indítani és zavarok vannak a belső forgalomban is. Pedig az Air India enélkül is nagy bajban volt már. Évek óta veszteséges a társaság. A kormány az utolsó pillanatban mindig kiutal néhány milliárdot, legutóbb februárban csaknem hat milliárd dollárt. De ezek a juttatások csak a pillanatnyi túléléshez elegendőek, miközben a takarékossági és költségcsökkentési kénszer miatt munkaügyi konfliktusok is kirobbantak. Ezek közül a mostani pilótasztrájk a legsúlyosabb. (BBC)
(Visited 1 times, 1 visits today)