A sokáig csak a felszín alatt lappangó feszültség néhány napja vált érzékelhetővé a kívülállók számára is. Az Air India bejelentette, hogy tíz pilótáját elbocsátja, illegális sztrájk miatt. De 150 gépparancsnok másképp ítélte meg a helyzetet és ők is beszüntették a munkát. A repülési minisztérium törvénytelennek minősítette a pilóták állásfoglalását, de a sztrájkmozgalom ennek ellenére sem állt le. Ezért az Air India először csak néhány hazai vonalon korlátozta forgalmát, majd kedden már nemzetközi járatokat is törölni kényszerült. A helyzet szerdára tovább rosszabbodott, Új-Delhiből és Mumbaiból nem tudták elindítani a New York-i és a szingapúri járatot, vagyis két nagyon fontos célállomás felé nem indult el az indiai nemzeti légitársaság járata. A mostani konfliktus közvetlen oka, hogy a pilóták nem értenek egyet annak az átképzési tanfolyamnak a koncepciójával és a szervezési menetrendjével, amelyet az új Boeing 787-es gépek üzembe állítása kapcsán indítottak. De ez csak a jéghegy csúcsa. Az Air India gépeit már évek óta a kormányzati támogatás „tartja a levegőben”. Enélkül csődbe jutott volna a társaság. Legutóbb, áprilisban csaknem hatmilliárd dolláros állami mentőövet kapott az Air India. Cserébe nagyobb belső szigort és jövedelmezőbb üzemeltetést követelne a kormány. Ez viszont gyakran a személyzet tiltakozását váltja ki.(BBC)