Nő a japán export, elsősorban az autókivitelnek köszönhetően

Japán, Tokió – Márciusban 33,6 százalékkal nőtt a japán autóexport a tavalyi év hasonló időszakához képest.

 

 

A japán autóágazat minden jel szerint felszálló ágban van, mert nő a kereslet világszerte és különösen az Egyesült Államokban. Itt 13 százalékkal nőtt a japán márkák eladása a tavalyi évhez képest. Különösen jól teljesít a Toyota 15- és a Nissan 13 százalékos növekedéssel. A kereslet fellendülése mellett a jen gyengülése is segíti az autóexportot, a japán fizetőeszköz 8 százalékkal gyengült a dollárhoz képest. Ez persze pozitív hatással van a japán export egészére, amely 5,9 százalékkal nőtt. De az import kiadások 10, százalékos növekedése még mindig meghaladja az exportból származó bevételek növekedését, így Japán márciusban kb. egymilliárd dolláros kereskedelmi deficitet produkált. Ez elsősorban a cseppfolyósított gáz növekvő importjával magyarázható. Japánban biztonsági okokból, illetve karbantartás miatt az atomerőművek többsége nem működik, ezért van szükség az olaj- és a gázbehozatal növelésére. Szakértők szerint az autóexport növekedése mérséklődni fog, de az energia iránti igény nem, ezért a japán kereskedelmi mérleg tartósan deficites lesz. (BBC)

 

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez