Vasúton

Kínai tartózkodásunkat úgy terveztük, hogy lehetőségünk legyen kipróbálni a gyorsvasút-hálózatot, melynek fejlesztésébe a kínai kormány rengeteg pénzt ölt az utóbbi években. A tervekkel ellentétben azonban még a bullet train-ek előtt meg kellett ismerkednünk a kínai vasút egy másik, ám olcsóbb jegyárai miatt a lakosság számára annál vonzóbb szolgáltatásával, a hálókocsis gyorsvonattal.

Történt ugyanis, hogy a Pudong reptéri megbeszélésünket követően egy bő másfél órás (a vezetési morál miatt talán majd külön bejegyzést érdemlő) taxizás várt még ránk, de végül késve értünk a HongQiao vasútállomásra, nem jutott már jegy számunkra. A kínai halottak napja miatt ugyanis mindenki igyekszik haza családjához, a vonatok pedig teljes kapacitással közlekednek. Nem tudtunk mit csinálni, taxival gyorsan átrobogtunk a sanghaji déli pályaudvarra, ahol a hasonlóan rossz hírtől egy hálókocsis gyorsvonat mentett meg bennünket: volt még rajta hely.

A piros, tisztának ugyan nevezhető, de kellemetlen szagot árasztó vagonokban már az elhelyezkedés is meglepő tud lenni, ha az ember jegye a legfelső ágyra szól. Az utasok kérdéseit természetesen vasúti dolgozó segítik, míg azonban hazánkban a kalauz járja végig a vonatot, addig Kínában minden egyes vagonnak saját „felelőse” van, akik az állomásokon az utasok jegyeit ellenőrzik, utazás alatt pedig a különböző kéréseknek igyekeznek eleget tenni.

Az utazás során, noha épségben érkeztünk meg első állomásunkra, Jinhuába, számos kényelmetlenséggel is szembe kellett néznünk, hisz a vonat hamarosan túlzsúfolttá vált, míg egyes kínaiak étkezési hulladékaikat a folyosóra és a szőnyegre dobálták nem éppen a fenntarthatóság jegyében.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez