A kínai hatóságok akkor is el akarták titkolni a dolgot és utasítást adtak arra, hogy temessék be a lezuhant szerelvényt a benne levő halottakkal együtt! Erre olyan felháborodás tört ki az internetes fórumokon, hogy a kormány visszakozott és maga a kormányfő kért bocsánatot a helyszínen.
Most is valami hasonló történt Hupej tartományban, de szerencsére még csak próbajáratok tesztelték az új gyorsvasút pályáját. A nagy esőzés alámosta a vadonatúj pályát, amely leszakadt. Nem lehet tudni, hogy az eset pontosan mikor történt. A hivatalos kínai sajtó ma mindenesetre arról adott hírt, hogy megkezdődtek a javítási munkálatok a Vuhan-Jincseng gyorsvasút pályáján.
Kína a világ legnagyobb gyorsvasút hálózatát építi ki, de eközben rengeteg korrupciós ügyre derült fény. A vasútügyi minisztérium vezetését leváltották, a vezetők egy részét börtönbüntetésre ítélték. A vezetők nemcsak korruptak voltak, de nem is értettek a szakmához: arra buzdítottak mindenkit, hogy rekordidő alatt építsék fel az új pályákat és tanítsák be a személyzetet. Hiába mondták a gyorsvasutat exportáló német szakértők, hogy „lassan járj, tovább érsz”, a kínaiak siettek és emiatt sok hibát követtek el. A gyorsvasút programot a baleset miatt egy időre leállították, de hamarosan átléptek a tilalmon a tartományok, amelyek saját fejlődésük miatt létfontosságúnak tekintik a gyorsvasutat. Teszik ezt annak ellenére, hogy átlagos kínai munkabérből soha nem lehet gyorsvasútra szállni, így a már működő szupergyorsvonatok alig 30%- os kihasználtsággal közlekednek Kínában.
(Visited 1 times, 1 visits today)