Az ötnapos rendezvény legfontosabb résztvevője Kína. Amely nemcsak óriási megrendelője az amerikai és európai gépeknek, hanem már maga is komoly gyártó országnak számít. 2010-ben Kínának 50 milliárd eurós bevétele volt repülőgép eladásból és a szakértők becslése szerint húsz év múlva, az Egyesült Államok mögött a világ második legnagyobb repülési piaca lesz. Jelenleg Európában igencsak rossz a hangulat a repülőgép piacon és általában a repülés, mint biznisz, jelenleg nincs „felszálló ágban”. Ázsia, pontosabban Ázsia Csendes-óceáni országai viszont az ígéret földjét jelentik az amerikai és az európai gyártóknak. A szingapúri rendezvényre rányomja a bélyegét az a kereskedelmi háborúvá fajuló vita, amely az EU és a tengeren túli országok között kialakult. Az Európai Unió környezetvédelmi szempontokra hivatkozva, széndioxid kibocsátási adót vetett ki az európai légteret használó társaságokra. Kína nem hajlandó fizetni, az amerikai cégek az európai tranzit állomások elkerülését tervezik, India pedig a légtér- és a reptér használati adók emelésével reagál. Az Európai Unió egyelőre nem hajlandó visszavonni az ellentmondásos adót, pedig még egyik fő felvevő piaca is veszélybe kerülhet. Az Airbus, európai konzorcium klienseinek felét ugyanis a Csendes-óceáni országok légitársaságai jelentik.(RFI)