Először az Egyesült Államok tartotta elfogadhatatlannak az uniós légteret használó társaságokra kivetett 15 százalékos légszennyezési adót. Pontosabban: a kibocsátott széndioxid mennyiség 15 százalékát „meg kell vásárolnia” az adott légitársaságnak. Ezt a kvótarendszert az Európai Unió környezetvédelmi szempontokra hivatkozva vezette be ez év január elsejétől. Az amerikaiak az Európai Bírósághoz fordultak, de a luxemburgi testület jogosnak minősítette az uniós lépést. Most az amerikai cégek azon gondolkodnak, hogy tengeren túli járataik, ha lehet, Európa elkerülésével jussanak el a célállomásra. Kína is tiltakozott és kereskedelmi diszkriminációnak minősítette a döntést. De egyelőre konkrét ellenintézkedést még nem foganatosítottak. India tűnik a leggyorsabbnak a megtorló lépések terén. A kormány berendelte a Lufthansa, az Air France és a British Airways helyi képviselet vezetőit. Közölték velük, hogy hamarosan emelkedhetnek a számukra megszabott légtér- és reptér használati adók, sőt bizonyos indiai reptereken elveszthetik leszállási engedélyüket. A globális kereskedelmi háború tehát az Európai Unió és a nagy tengeren túli repülési hatalmak között elkerülhetetlennek látszik.(Euobserver)
(Visited 1 times, 1 visits today)