Dél-Korea a tavalyi év harmadik negyedében még 2,2 százalékos exportnövekedést produkált. De az utolsó három hónapban a kivitel 1,5 százalékkal csökkent. A probléma nem ismeretlen az export orientált ázsiai országokban. Dél-Koreát is sújtja az eurózóna szűkülő kereslete. De a kép összetett. Mert pl. a Hyundai cég a tavalyi év egészében 38 százalékos profit növekedést könyvelhetett el. Ennek egy jelentős része a növekvő belső értékesítésből származik. De a Hyundai profitálni tudott a japán versenytársak gondjaiból. A Toyota például több gyárának leállítására kényszerült a földrengés, a cunami és a thaiföldi árvíz miatt. Így az amerikai és a kínai piacon a Hyundai sokkal több autót tudott eladni. Összességében azonban a Dél-koreai gazdaságra is a lassulás jellemző. Tavaly 3,2 százalékos volt a gazdasági növekedés, miközben 2010-ben még 6,2 százalékos. Az idei becslés nagyon szerény javulást remél, a célszám 3,7 százalékos növekedés.(BBC)
(Visited 1 times, 1 visits today)