A négy legnagyobb kínai légi társaság és a kínai légiforgalmi szövetség egyaránt elfogadhatatlannak ítélte a legújabb uniós adót, amelyet a környezet védelem jegyében vetnek ki. Január elsejétől az uniós légtérben járatokat üzemeltető társaságnak a kibocsátott széndioxid mennyiség 15 százaléka után adót kell fizetniük. 2018-tól az adózandó rész 18 százalékra emelkedik. A döntést korábban már megtámadták bírósági úton az amerikai légitársaságok. De a legmagasabb uniós jogi fórum most jóváhagyta a légitársaságokra kivetett adót. A kínai fuvarozók szerint az EU nem a környezetet védi, hanem a kereskedelmet korlátozza, sőt kereskedelmi háborút generál. A kínai társaságoknak jövőre 123 millió dollár plusz kiadást jelentene a széndioxid adó, amely 2020-ra megháromszorozódik. Hacsak nem változtatnak útvonalat. Márpedig az amerikai társaságok már ezt fontolgatják. Sok nagy légitársaság Amerikából Ázsiába tartó járatai valahol Európában is leszálltak. De az öreg kontinens elkerülhető. Így a repülési idő és távolság nő, de a plusz üzemanyag költség még mindig kisebb lenne, mint az Európában fizetendő adó. Tehát, állítják az uniós döntés ellenzői, a széndioxid adó végeredményben kontra produktív lenne, hiszen planetáris méretekben nem csökkentené, hanem növelné a káros anyag kibocsátás. Az ügyben még várhatók tárgyalások, de az Unió egyelőre hajthatatlan. (Euobserver)
(Visited 1 times, 1 visits today)