A kínai állami vasúttársaság 4000 milliárd jüant költött a 2008-ban beindított szuper expressz projektre. Teljesen indokolt volt a törekvés, hogy a világ második gazdasági hatalmában, amelynek fejlődési dinamikája minden más gazdasági centrumot felülmúl, ugyanúgy legyen szupervonat, mint Japánban, Dél-Koreában, Franciaországban vagy Németországban. A kínaiak a pályázati felhívásra jelentkezők közül épp a német Siemens céget választották. De itt, a másutt tökéletesen működő szerelvényekkel gyakran adódtak problémák. A szakértők szerint nem a hagyományosan megbízható német technológia volt a hibák forrása, hanem az akadozó kínai áramellátás. Ez ugyanis valósággal „megbolondította” a szerelvények automatikus biztonsági rendszerét és különösen a tűzjelző berendezést, amely gyakran lépett működésbe valódi ok nélkül. Egy ilyen vak riasztás okozta káosz következménye volt az idén júliusi súlyos baleset, amelyben 43-an haltak meg és 260-an sebesültek meg. E tragikus esemény után kellett leállítani a forgalmat. Az újraindítás feltétele természetesen a nagyon alapos műszaki ellenőrzés és korrekció volt, amely lezajlott és a hivatalos közlés szerint most a biztonság emberi számítás szerint garantálható. De a szuper expressz újraindítását pénzügyi szempontok is sürgették. A kínai vasúti társaság a kényszerű leállás miatt veszteséget halmozott fel és a bankok a mielőbbi újraindításhoz kötötték az újabb hitelek folyósítását. A műszaki és a vasúti menetrend alakítását az is befolyásolta, hogy csak néhány hónapra vagyunk a kínai újévtől, amikor a kínaiak tízmilliói kelnek útra és addig ismét be kell járatni és megbízhatóvá tenni a CHR80 műszaki kódot, a szuper expressz kínai márkanevét.(RFI)