Kezd végtelen történetté válni a Takata légzsák sztori. Ami azért nem szórakoztató, hiszen az USA-ban már öten haltak meg a légszák felrobbanása miatt. A detonációnak a srapnel gránátokra emlékeztető hatása is lehet. Világszerte már 14 millió autót rendeltek vissza a légzsákprobléma miatt. Jelenleg az ügy elsősorban az Egyesült Államokban van napirenden. Nem csak a közlekedési hatóságok foglalkoznak a Takata légzsákokkal, hanem már a törvényhozás is. A képviselőház illetékes bizottsága meghallgatást tartott. Ezen Hiroshi Shimizu, nemzetközi értékesítési igazgató képviselte a légzsákgyártó céget. A Takata már elrendelte az érintett modellek visszahívását azokban az államokban és régiókban, ahol az átlagosnál párásabb a levegő. A vizsgálatok szerint ugyanis a magas páratartalom lehet az egyik kiváltó oka a légzsák robbanásának.
Az amerikai hatóságok viszont azt kérték a cégtől, hogy az USA egész területére terjessze ki a visszahívást. A vállalat képviselője ezt visszautasította, mert szerinte értelmetlen. Az amerikai közlekedés-biztonsági hatóság most azt fontolgatja, hogy bírságot szab ki. Naponta 7 ezer dollárra büntetheti a Takatát, amíg az nem hívja vissza az összes, általa gyártott légzsákot tartalmazó autót az USA egész területén. További eleme a konfliktusnak, hogy a légzsákgyártó cég úgy véli, hogy neki nem adhat utasítást az amerikai hatóság, hanem csakis azoknak az autógyártóknak, amelyek modelljeiben Takata felszerelés van. Az egyik leginkább érintett gyártó a Honda, amely szintén képviseltette magát a képviselőházi meghallgatáson. Rick Schostek, az autógyár ügyvezető igazgatója azonban közölte, hogy berendelik a szervizekbe az USA összes államában a Takata légszákot tartalmazó Hondákat. Vagyis a krízis csak részben látszik megoldódni, ráadásul a Takata cég egy újabb rossz pontot szerzett. Nem rég a Reuters tudósítója Japánban, a Takata központi igazgatóságán próbálta felderíteni, miért kezeli olyan nehézkesen a cég a légzsákproblémát. Több alkalmazott is úgy vélte, hogy a családi cég jelenlegi vezetője, akinek a nagyapja alapította a gyárat, nem mérte fel mekkora presztízsveszteség a „robbanó légzsák”. Igaz a technikai problémát már azonosították, de ezt nagyon rosszul kommunikálják és emiatt világszerte megrendült a Takata légzsákok iránti bizalom. (Fotó:AFP)