Egyebek között vegyesvállalati formát választva, alkalmazva igyekszik a palackozást és az italok terítését, értékesítését megoldani Afrika nagy térségeiben a SABMiller és a Coca-Cola. Az előbbi cég kénytelen szembenézni azzal, hogy a sör iránti globális kereslet stagnál. Ezért is lett nyitottabb a vállalat a szeszmentes italokra. A Coca-Cola és a SABMiller olyan afrikai vállalati kategóriákban (például Joint Venture palackozó érdekeltségek működtetésében) gondolkodik, amelyeknél az elszámolásokat egyesítik. Az üdítőgyártó kilenc afrikai országban lévő egységét, a sörös cég pedig három bázisát akarja bekapcsolni a közös tevékenységbe.
A két társaság közötti, leginkább Afrikáról szóló kapcsolatépítés azonban kontinensen kívüli “szálakkal” is kiegészül, globális alapon veszi meg a sörök cége az Appletiser márkát és jogot szerez további alkoholmentes italok eladásában afrikai és latin-amerikai piacokon. De fordított irányban is lezajlottak vásárlások, üzleti, piaci egyezségek a társaságok között. (Fotó:AFP)