A nyolc emeletes magasságával még a fényreklámjairól híressé vált New York-i téren is minden más hirdetés elnyomó hatalmas reklámfelületet kedden este mutatták be az amerikai nagyvárosban. A Marriot Marquis szálloda falán elhelyezett digitális képernyőn – aminek a felülete nagyjából egy focipálya nagyságú – egy héten át a természet inspirálta digitális műalkotások lesznek láthatóak, mielőtt átvenné első bérlője – a Google.
A 24 millió darab LED-ből álló HD felbontású képernyőt, januárig bérelte ki a számítástechnikai óriáscég – közölte a reklámfelületet bérbe adó Clear Channel Outdoor nevű cég. Azt nem közölték, hogy a Google mennyi pénzt fizetett a hirdetésért, de a New York Times információi szerint egy négyhetes bérleti díj 2,5 millió dollár lehet.
A lap ezt névtelenséget kérő reklámcégvezetőkre hivatkozva közölte. A Google, és a LED-falat építtető Vornado Realty Trust szóvivője sem volt hajlandó nyilatkozni arról, hogy mennyibe került az Újévig tartó bérleti díj a Bloombergnek. A Vornado azt sem közölte, hogy mekkora összeget emésztett fel a fal megépítése.
A Bloombergnek nyilatkozó szakemberek elmondása szerint egyre több és több hasonló digitális reklámfelület felbukkanására lehet számítani a közeljövőben, nem csak New Yorkban, és más amerikai városokban, hanem az egész világon. Ugyanakkor egyikük kétségeit fejezte ki, hogy a nagy hirdetések mennyire hatékonyak. Mint elmondta, amikor a Times Square-en állt, körbenézett, majd csukott szemmel megpróbálta felidézni, milyen reklámokat látott, csak a Naked Cowboy-ra, a tér egyik híres utcai előadóművészét tudta felidézni.
Fotó: Europress/Getty