A legjobb új luxusautók 50 ezer dollár felett

Az Acura RLX hibrid messze a legjobb az új luxusautók piacán, ám mivel ez a legdrágább, így összességében a győztes Hyundai Genesis lesz.
A gyártók minden évben a lehető legtöbb csúcstechnikát szerelik be a vezető modelljeikbe. Ez idén sem volt máshogy.

Acura RLX Sport Hybrid (alapára 49,990$, a tesztautó ára 69,990$)
Az RLS minden bizonnyal a legjobb autó ebben a csoportban most, ám lényegesen drágább, mint a többiek, így ez a hátrányára válik az értékeléskor. Az elmélet az, hogy a technológia és teljesítmény megéri a többletköltséget annak, aki 75 ezer dollárt elkölt egy autóra.
Ettől az autótól ne várják, hogy sok pénzt spórol meg az üzemanyag-fogyasztással, elvégre ez egy hibrid sportautó. A két elektromos motor a két hátsó kereket hajtja, továbbá van egy harmadik motor is, ami a két első kereket vezérli. Ezáltal a méretéhez képest egy nagyon érzékeny autót kapunk.
Az alapmodell egy hagyományos hajtású RLX. Ettől a változattól kezdve emelkedik az ár egészen addig, míg el nem éri a csúcsmodellt a Sport Hibrid változatot. Természetesen ezt volt a legélvezetesebb vezetni. 3.5 literes, 377 lóerős és 341 Nm nyomatékkal kombinálták az elektromos motort.
A színes heads-up-display a szélvédőre vetítve mutatja, hogy melyik kerék milyen hajtást használ. Ez egy nagyon látványos és hasznos trükk a gyártó részéről.

Hyundai Genesis (alapára 43,000$, a tesztautó ára 53,000$)
A Genesis egy szép és kényelmes szedán, ami sok helyet biztosít számunkra. A hyundai keményen dolgozik azon, hogy maga mögött hagyja az „olcsó autó” jelzőt, ám a Genesis a legalacsonyabb árú ebben a kategóriában.
Meglehetősen benzinzabáló egy gép. A 3.8 literes, közvetlen befecskendezésű motor 12,1 liter fogyasztott 100 km-en. Maga a motor erős, 311 LE-vel és 293 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik. Ilyen adatok mellett ez a fogyasztás átlagosnak mondható.
Ez a modell egy 10 ezer dollárt érő technológiai csomaggal jött ki. Ez magában foglalja a 900 wattos hangrendszert, a holttér észlelést, az adaptív tempomatot és a hatalmas panoráma napfénytetőt.
Ez az autó nem olyan „okos”, mint az Acura, ellenben egy kicsit kevesebb pénzért egy nagyon tisztességes ajánlat. Valószínűleg ez a verzió a kategória győztese.


Cadillac ATS Coupe (alapára 46,284$, a tesztautó ára 50,990$)
A Cadillac dönthetett volna úgy, hogy egy 3,6 litere V6-os motorral tör be ebbe a szegmensbe, ami 49 LE többletet jelentett volna mindösszesen 5,000 dollárért. Ám végül az üzemanyag-fogyasztás és a kedvezőbb ár miatt a 2 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezésű modellt választották.
Az átlagfogyasztás ennél az autónál 9,7 liter volt. Igaz, hogy prémium minőségű üzemanyag az ajánlott hozzá, ám a 272 LE melletti 295 Nm-es forgatónyomaték igen tiszteletre méltó.
Ez az autó tűnt a legbiztonságosabbnak az összes most próbált közül, de nem tudtam kényelmesen beállítani a kormány mögötti ülést. A széket a legalacsonyabb pozícióba kellett állítanom, hogy ne verjem be a fejemet a tetőbe, ám ekkor meg a kormány volt túl magasan; eltakarta kissé a műszerfalat.
Az ATS hivatalosan egy kupé, de a hátsó ülések miatt inkább tűnik egy 2+2-es autónak.

KIA K900 (alapára 49,995$, a tesztautó ára 69,995$)
A KIA egy nagyméretű limuzin, melynek célja, hogy olyanokkal versenyezzen, mint például az Audi A8-as, a BMW 7-es sorozata, és a Mercedes-Benz S-osztálya.
Ez egy 5 literes V8-as motorral van felszerelve. Ez a motor bizonyult a legszomjasabbnak, vegyes fogyasztása 13,3 liter volt 100 km-en.
Elméletileg minden benne van, ami ahhoz kell, hogy a nagyokkal, a német autókkal versenyezzen. De a felhasznált anyagok, vagy a kivitelezés nem mutat ugyanolyan minőséget.
Félreértés ne essék, ez egy nagyon jó autó; és jóval olcsóbb is, mint a kitűzött versenytársak. A mai tesztet az ára miatt nem nyeri meg, ellenben az autószalonokban még bőven bizonyíthat.

Fotó: Europres/ AFP

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez