Moda chola: őslakos divatmagazin indul Bolíviában

Keménykalapok, hagyományos rakott szoknyák, andoki motívumokkal díszített ékszerek és szoros copfba font ébenfekete tincsek keretébe foglalt, jellegzetes aymara és kecsua arcok mosolyognak ránk a Warmi, azaz az első dél-amerikai őslakos divatmagazin címlapjáról.

Warmi aymarául annyit tesz: Nő. Ezzel a címmel dobták piacra Bolíviában az első őslakos divatmagazint, amelyből az andoki népek tarka blúzainak, szoknyáinak és kiegészítőinek legújabb trendjével ismerkedhetnek az olvasók.

“A divatvilág és a sajtó alig figyel ránk, pedig a chola moda, azaz az aymarák ruhakölteményei igazi kulturális kincsként hirdetik az őslakosok identitástudatának ébredését” – mondja Eliana Paco, az Esmeralda divatház vezetője és a lap egyik kiadója.

A Warmi a trendi divatlapokkal ellentétben ingyenes magazinként kerül az olvasók elé, a szerkesztésében a tervezők és a kézművesek mellett egy antropológus is részt vesz. A újságot a kiadók nem csak egyszerű divatlapnak szánják, sokkal inkább az aymara és kecsua kultúrák szócsövének, amelyből az évszázados kézműves hagyományokat ápoló mesterekkel, az ősi motívumokat formáló ékszerekkel, zenével, táncokkal és különleges turisztikai látványosságokkal ismerkedhetnek meg az olvasók.

A 40 oldalas, szemet gyönyörködető fotókkal díszített kiadvány egy, a tömegkultúra által alig ismert világ szépségeit tárja szemünk elé, amelyben a vékony szőke modellek helyett, kellemesen telt indiánlányok mosolyognak ránk tarka ruhakölteményekben.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez