Csak Kína pályázik a mexikói szuper expressz tenderre

Mexico City és Queretaro között épül majd az új vonal.

Korábban 16 cég jelentkezését várták a pályázatra. De végül is csak egy iratcsomag érkezett. A China Railway Construcion Corp (CRCC) 4,3 milliárd dolláros ajánlatot tett. Ennyiből építi meg a 210 kilométer hosszú vasúti pályát és a CRCC gyártja a különleges szerelvényeket is, amelyek majd 300 kilométeres sebességgel száguldanak, a tervek szerint 2017 decemberétől. A kínai cég valójában egy konzorcium élén áll, amelyben négy mexikói vállalat is részt vesz. Érdekes, hogy kik találták reménytelennek a pályázaton való indulást. Nem akármilyen névsor: a japán Mitsubishi, a francia Alstom, amely ebben a műfajban az európai úttörő volt, a másik európai közlekedési óriás, a német Siemens és az ugyancsak nem kispályás játékosnak számító kanadai Bombardier. E cégek vezetői úgy gondolták, hogy a kiválasztást politikai szempontok is befolyásolják majd. Enrique Pena Nieto mexikói elnök 2013-ban hangsúlyozottan szívélyes fogadtatásban részesítette Xi Jinping kínai elnököt. Állítólag Nieto már akkor ecsetelte, hogy komoly tervei vannak a vasúti közlekedés fejlesztése terén. A mexikói közlekedési minisztérium november elején hirdet eredményt hivatalosan. De mivel csak egy pályázat érkezett, az eredmény aligha kétséges. Minden bizonnyal a kínaiak gyártotta vágányokon, kínai vasúti kocsikban utazik majd naponta 23 ezer mexikói, 2017 decemberétől a főváros és Queretaro között.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez