A lezuhanásuk előtt az Egyesült Államok légierőjének gépei kísérték őket, miután nem sikerül kapcsolatot teremteni velük, de amikor elhagyták Kuba irányába az amerikai légteret, a gépek visszafordultak. Azt követően kubai felségterületre értek, de az ottani katonai repülők pilótái sem tudtak kommunikálni a fedélzettel. Amikor közel repültek hozzájuk, látták, hogy a gép ablakai be voltak fagyva. A kubai hivatalos vélemények szerint azért nem foglalkoztak többet a géppel, mert az csak érintőlegesen sértette meg a szigetország légterét.
A Socata TBM 700 típusú kisrepülő a New York állambeli Rochesterből a floridai Naplesbe tartott volna, de a fedélzeten valami történt. A gép a rochesteri ingatlanfejlesztő, Larry Glazer tulajdona volt, aki feleségével együtt a gépen volt és a zuhanásban – vagy már előtte – életét vesztette. Halálukat fulladás okozta. Vagyis a gép autopilota módban repült és a gép belsejében lévő utasok már nem voltak életben, amikor a légiirányítás igyekezett szót érteni velük.
A repülő akkor zuhant az óceánba, amikor kifogyott az üzemanyaga 22 kilométerre Port Antoniótól. Addig valószínűleg a robotpilóta vitte őket órákon át a levegőben. A körülményeket még vizsgálják.