Disasterland: részeg hamupipőke és akasztott hófehérke

Hófehérke mostohája egy szoros fűzőben hevesen csókolózik egy másik nőneművel, miközben a háttérben Hófehérke és Hamupipőke már túl vannak a sokadik rumon.

Éppen Los Angeles ad helyett annak a kiállításnak, amely igyekszik letaszítani idealizált trónjukról a ,,szépek és gazdagok”  világát és belehelyezi őket a mindennapokhoz közelebb álló környezetbe – droggal, szexel és bűnözéssel.

 

Rodolfo Loaiza mexikói karikatúrista az álomgyár bajuszát húzogatja az ismert cukormázas figurák és tökéletessé fejlesztett kedvencek világában: a kiállítással  azt üzeni, hogy közelíteni kellene az idealizáltat ahhoz a valósághoz, amelyben az ideális meséken felnövekvő nemzedéknek majd élnie és boldogulnia kell.

A Profanity Pop címet viselő kiállításon láthatjuk még Micky Maus krisztus töviskoszorújával ékesített fejét, miközben a szemközti falon Frida Kahlo társaságában issza le magát a sárga földig a lányregények számos üdvöskéje. De elég megdöbbentő a kötélen lógó öngyilkos háztartási alkalmazott ,,Hófehérke” – hogy csak a mesék és a mai valóság kapcsolatára utaljunk. A jómódú amerikai háztartások többségében vagy egy-két latin hús és vér ,,háztartási robotgép”.

 

A szerző elmondása szerint ezzel fel szeretné hívni a figyelmet arra az ellentmondásra, amely  gyermekeink nevelése és az őket körülvevő világ között feszül. A Luz de Jesús nevet visselő galéria pedig örömmel adott helyet a mexikói művésznek, hogy pukkassza a Walt Disney-világába belefeledkezett polgárokat.

Loaiza LG Arizona

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

{youtube}9OOBsXmrcK4{/youtube}

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez