A latinok biotermékei hódítanak az amerikai piacon

Latin-Amerika komolyan készül arra, hogy betörjön  biotermékeivel az Egyesült Államok piacára és kielégitse azokat az igényeket, amelyek az egzotikus régiók ételei iránt élnek az északi szomszédnál.

A New Yorkban most megnyilt ,,Fancy Foof Show” elnevezésű szakvásárra 2700 latin-amerikai cég jelentkezett be és ezzel nagy eséllyel indulnak a tiszta élelmiszerek iránti megnövekedett vásárlói igények kielégítéséért. Ezen a vásáron szerzik be az amerikai szupermarkettek az élelmiszerkínálatuk nagy részét, ezért rendkivül fontos a részvétel a latin cégek számára.

Az elmúlt évek koronázatlan királya a quinoa, amely gabonanövény jótékony tulajdonáságát nemrégen fedezték fel újra az egyre egészségtudatosabb amerikai vásárlók. A quinoa legnagyobb része Peruból érkezik és egyre változatosabb formákat ölt az amerikai asztalokon. Ugyanakkor Bolívia is törekszik arra, hogy a világ első quinoa termelőjévé váljon.

Ecuador 20 céggel vesz részt a vásáron, kávét, kakaót kinál és az amazoniai vidékről avokádót, avokádóolajat és ehető rózsákat. Ezek a termékek már jelen vannak az amerikai szupermarketekben

Az egészséges élelmiszerek széles skálájával van jelen a vásáron Chile is: teák, gabonából készült élelemiszerek és az Andokból származó ásványvizek képezik a fő chilei kínálatot. Argentína a klasszikus mate teával hódít, és szinte minden nagy ország hozott oliva olajat: a legismertebb a chilei, az argentin és az uruguayi oliva olaj. A latin-amerikai oliva olaj komoly versenytársa az olasznak és a görögnek vagy a spanyolnak: a nemzetözi versenyeken nem egyszer vitték már el a pálmát a kalsszikus mediterán olajok elől.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez