Izzott a közösségi háló az üzenetektől a Mundial első hetében

 

 

A Mundial góljai és győzelmei, nagy vereségei és félsikerei mellett nagy sikert könyvelhet el a technológiai világ: a google mérései szerint a brazil foci VB kapcsán 640 millió keresés indult a világhálón.

 

 

Az egyes csapatokhoz köthető üzenetek is megnövekedtek a meccsek idején, így például az amerikai csapat játéka idején tízszer annyi volt a keresés a térségben, mint máskor.

A twitter is nagy számokkal dolgozott: 32 hivatalos oldalt hoztak létre a mundiálon résztvevő csapatok és az utolsó, aki regisztrálta magát, éppen Irán volt, amely a @TeamMeliran címen nyitott twitteroldalt. Az oldalon egymás érték a bejegyzések: amikor Argentina Messi góljával fémjelzett meccse zajlott, 5,4 millió bejegyzés született az eseménnyel kapcsolatban.

A mostani összesítés szerint a legtöbb twitterbejegyzés a brazil-horvát meccsen született, ami 12,2 millió üzenetet jelent. Ez a szám azonban alaposan alatta marad az Oscar-díj átadása idején tapasztalt 19,1 millió bejegyzésnek. Ez persze annak is köszönhető, hogy míg az Oscar-gála 12 órán keresztül tartotta éberen az érdeklődőket, a focimeccs ennek csak egy töredéke volt időben.

A facebook sem maradt el az összesítés készítésében: a vezetés a házigazda Brazíliáé, náluk született a legtöbb FB kapcsolat, bejegyzés, posztolás. A következő ország az Egyesült Államok, majd Nagy-Britannia és őket Indonézia és Mexikó követi. Indonéziának még csapata sincs a Mundiálon, meglepő tehát a nagy érdeklődés a játék iránt. Zuckerberg birodalmának összesítése szerint a Mundiál a legnagyobb sportesemény a FB-on: a 141 millió felhaszáló 459 milliószor léptek kapcsolatba egymással az esemény kapcsán.

A fenti adatok a foci Vb első hetének adatait tükrözik és valószínűsíthatő, hogy a döntők idején sokkal nagyobb lesz az aktivitás a közösségi hálókon. A Szocsi téli olimpia idején 45 millióan küldtek 120 millió üzenetet vagy posztot. Az Oscar itt alatta maradt a sportnak, 11,3 millióan 25,4 milliószor nyúltak a billentyű után a Facebookon.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez