A hivatalosan Nagy Óceán-közi Csatorna névre keresztel projekt építési munkálatai 2014-ben kezdődnének és ha minden a tervek szerint halad 2020 már hajózhatóvá válna a csatorna.” A világkereskedelemnek szüksége van egy új óceánközi víziútra – a Panama-csatorna napjaink hajóforgalma mellett már nem elegendő” – jelentette ki Wang.
A HK Nicaragua Canal Developement Investment (HKND) vezetője azt is elmondta a sajtó képviselőinek, hogy a hatalmas vállalkozás nem kevesebb mint 40 milliárd dolláros beruházással valósulna meg. Az óceán közi csatorna egyébként 286 kilométer hosszú lesz – ez a Panama csatorna háromszorosának felel meg – és akár 400 000 tonnás Vizi járművek számára is hajózható lesz.
Az csatorna átlagos mélysége 27.6 méter körül alakul, szélessége pedig 520 méter lesz a tervek szerint. Megkönnyíti majd az építési munkálatokat, hogy a nyomvonal a Nicaragua tavon keresztül vezet. Wang azt is elmondta a sajtónak, hogy egyelőre öt különböző útvonalat vizsgálnak a szakértők.
A nicaraguai parlament június 13-án fogadta el a csatorna építésének terveit, illetve az elkövetkező száz évre a kínai konzorciumra ruházta annak üzemeltetési jogát. A beruházás a vizíút mellett kiegészül még egy autópályával, két kikötővel , illetve két nemzetközi repülőtér építését is előirányozzák a tervek.
Érdekesség a projekt megvalósítása szempontjából, hogy Kína és Nicaragua még csak diplomáciai kapcsolatokkal sem rendelkezik.
Nicaraguai és nemzetközi természetvédő csoportok nem alaptalan aggodalmukat fejezték ki az Nagy Óceán-közi Csatorna építésével kapcsolatban, mivel annak útjába több kiemelten fontos természetes elő hely, őslakos törzs esik, valamint figyelmeztettek, hogy a Nicaragua tó Közép-Amerika legnagyobb édesvízkészletét rejti melynek szennyezése beláthatatlan következményekkel járhat.