Előbbi egy kiterjedt kereskedelmi vasutvonalat üzemeltet. A kormány képviselője a lépést az eredeti megállapodások nem teljesítésével indokolta.
Hasonló történt az egyik nagy forgalmú turistákat szállító vonattal, a Tren de la Costával, amely a tengerpartra szállítja az utasokat és egy népszerű vidámparkot is útba ejt.
Az ALL esetében egy teherszállító vasótról van szó, amely San Luis, San Juan, Mendoza y Córdoba tarományokat köti össze Buens Airessel és Rosarióval. Ide tartozik még az ALL mesopotánica, amely pedig az Entre Ríos, Corrientes és Misiones tartományok és az argentin főváros kikötője között létesít vasúti szállítási összeköttetést. A közlekedési kérdésekben illetékes mniszter indoklása szerint a dönré hátterében két dolog áll: egyrészt a cég nem teljesítette a tőle elvárt kötelezettségeket, másrészt a kormány igyekszik csökkenteni a logisztikai költségeket. Mint Florencio Randazzo miniszter elmondta, a cég auditálása súlyos hibákat tárt fel és a megállapodások hiányosságai elérik a 30 százalékot. A vasútvonalat ezentúl az állami tulajdonú Belgrano Cargas y Logística cég kezeli majd – tette hozzá.
A Tren de la Costa esetében a koncessziót 1993-ban kapta meg az argentin Sociedad Comercial del Plata társaság és a mostani vizsgálat szerint elmulasztotta a szükséges karbantartásokat, nem fizette a koncessziót és más kisebb hiányosságokra is fény derült. A vonat Buenos Airest köti össze Tigre településsel, mnden állomásán bevásárlóközpontok várják az utazókat és érinti a Tigre településen működő Parque de la Costa élményparkot. A koncesszió felmondása érint mindent, amit a cégek az állami tulajdonú földterületeken létesítettek, nem csak a vasótvonalat.