Ez már csak azért is aktuális volt, mert mindhárom napon fagyos volt az időjárás – és a vásárlók hangulata már attól is forró lett, ha beszélgettünk a latin országról. Valamint, őszintén, a saját indíttatás is vezérelt, hiszen közel 10 éves marketing kutatás tapasztalatommal, kíváncsian vetettem magam bele egy ad-hoc és nem reprezentatív, de kifejezetten szórakoztató projektbe.
Izgalmas válaszok érkeztek – igen nagy különbség volt a nem, illetve kor tekintetében.
A leglelkesebb, legjobban lázba jövő csoport a fiatal lányok (legfeljebb 30 évesek) voltak, akik meglepően pozitív gondolatokkal társítják e hatalmas és nagyon változatos, gyönyörű latin országot: „Életszeretet, szabadság, szép természet, mosolygós emberek” – a válaszok.
A „csinos férfiak” is előkerültek (természetesen)!
A fiatal férfiaknak a tequila, csípős ételek és a fiesta jutott eszébe Mexikót említve. Valljuk be, ezek is igencsak férfias gondolatok.
Érdekes, hogy az idősebb hölgyek két egymástól nagyon eltérő gondolatkört képviseltek – az egyik fele egyátalán nem ismerte a régiót, azt mondták, hogy „nagyon távoli vidék” ez, és nem is hívta fel magára a figyelmet. Míg, a másik alcsoport, a kultúrát társította nagyon erősen Mexikóval – és, meglepő módon pontosan tudták, hogy melyek a legnagyobb indián kultúrák a régióban! Talán ez volt számunkra a legpozitívabb meglepetés!
Az idősebb férfiak az Élet „keményebb” oldalaira asszociáltak, előjöttek a maffia, drogkartell és harcos nép fogalmai.
A felmérésünk jelen esetben nem volt reprezentatív, ad-hoc módon kérdeztük a Vásárcsarnokban sétálókat. (Tury Kinga)