Sebestyén Sándor, a 455-ös rajtszámú Toyota pilótája nem tartotta bonyolultnak a Calama és Salta közötti pályát, de mint mondta, veszélyes volt az út, könnyen oda lehetett csapni a technikát. „Láttunk felborult kamiont is – az ilyen élmények mindig óvatosságra intik az embert, hiszen a célunk továbbra is az, hogy végigcsináljuk a versenyt” – mondta Sebestyén, megjegyezve, hogy a csütörtökihez képest ezerszer könnyebb napon vannak túl.
Navigátora, Bognár József szerint a szelektív szakasz nagyon gyors volt, de jól érezték magukat. „Most már a tábor felé tartunk egy olyan úton, amit elmosott az eső, szép kis vízmosások vannak” – részletezte Bognár. „A hely egyébként gyönyörű, tavaly nem voltunk erre, örülünk, hogy most ezt is láttuk” – tette hozzá.
„Furcsamód a mai napnak a legnehezebb részei az összekötőn voltak” – mondta Pócsik László, a 405-ös rajtszámú UNIQA Safety Car pilótája. A két szó szerint is a fellegekben járt: egy közel ötezer méteres hágón is át kellett kelniük. „Ez elég rendesen kivett az emberekből, már azt is meggondolod, hogy kiszállj-e az autóból és odébb menj-e 15 métert. Abban a magasságban nemcsak az emberi szervezet gyengébb, de motorok is, az erő harmada elveszik” – magyarázta Pócsik, aki szerint azt is észre lehet venni, hogy időközben országot váltottak; ahogy fogalmazott, megkezdődött „az argentin őrület”. Az autósportért közismerten rajongó ország városaiban ugyanis össznépi program, hogy kiülnek a járdára és ujjongva üdvözlik a versenyzőket.
A pénteki napon a Sebestyén Sándor – Bognár József duó a 74. helyen ért célba, a 220 kilométeres speciált 2 óra 33 perc 26 másodperc alatt teljesítették. Ez a leggyorsabb autóshoz képest 45 perc 59 másodperc lemaradás. Pócsik László, Farkas Nándor és Szaller Zoltán Land Cruisere a 76. lett, ők 1 perc 12 másodperccel követték a célban a másik sandlanderes alakulatot.
Sandlander Dakar Team, 2013. január 11.