A két magyar egység útját már az előző napi cél felé haladva is vízmosások keresztezték, a mai speciál első 155 kilométerét pedig ki is húzták a szervezők a menüből. Ezzel egy kicsit szűkült is a paletta, az útvonalon ugyanis magas, erózióval kialakult sziklatornyok – úgynevezett hoodoo-k -, kanyonok és kaktuszok szegélyezték volna az utat, majd western hangulatú piros-zöld tájakon haladhattak volna a versenyzők – nos, ez most kimarad.
A sandlanderesek részideje a pályán kívül a sátorösszerakásban is javul már úton vannak. A Sebestyén Sándor – Bognár József kettős helyi idő szerint reggel háromnegyed 9-kor indult a 75. helyről, versenyben nevezett gyorsbeavatkozó egységük, az UNIQA Safety Car pedig egy perccel mögöttük robog, a fedélzeten Pócsik Lászlóval, Farkas Nándorral és Szaller Zoltánnal.
Salta és San Miguel de Tucumán között az új változat szerint körülbelül 200 kilométer mért szakasz és 379 kilométer összekötő lesz az autós mezőnynek. A speciál a dakarosok számára eddig nem tapasztalt terepet hoz: homokos és trükkös pályák lesznek, amelyeket kiszámíthatatlanul szétzilál a szél és a magas hőmérséklet.
Sandlander Dakar Team, 2013. január 12.