A magyar alakulat két Toyotája jól veszi az akadályokat, így a szervizcsapatnak a szokásos rutinellenőrzésen kívül nem akadt tennivalója hétfő este.
Kedden minden eddiginél hosszabb és nehezebb terepet kapnak a versenyzők, s ezt nemcsak a szervezők, de a helyiek is napok óta igyekeznek a részt vevőkbe sulykolni. A Nazca és Arequipa közötti táv tavaly ellenkező irányban szerepelt a menüben és sokaknak szerzett kellemetlen emlékeket.
A 429 kilométeres összekötő és a 288 kilométeres mért szakasz is nagy monotónia-tűrést igényel: egyik dűne követi a másikat, s mindegyik éppen úgy néz ki, mint az előző. Vagy éppen egy kicsit nagyobb – mindenesetre méltán támadhat az embernek az az érzése, hogy „itt már voltunk”.
.
A Sebestyén Sándor – Bognár József kettős és az őket segítő UNIQA Safety Car legénysége – Pócsik László, Farkas Nándor és Szaller Zoltán – most is együtt halad majd, a tapasztalt hátvédek méterről méterre segítik tanácsaikkal a párost. A nehéz terep mellett a tikkasztó hőség is leküzdendő ellenfelek sorát gyarapítja, a figyelem egy pillanatra sem lankadhat.
Sandlander Dakar Team, 2013. január 8.