Igaz, a procedúra a vártnál jóval több időt, majdnem egy egész napot vett igénybe.
A világ leghíresebb és egyben legnehezebb, Perut, Argentínát és Chilét érintő tereprali-eseményén szerdán tartották a gépátvételt. Vagyis a szakemberek még egyszer ellenőrizték a járműveket, hogy megfelelnek-e a szabálykönyvben lefektetett szigorú előírásoknak. A szó legszorosabb értelmében…
– Délután négy órától körülbelül egy napig tartott az egész, közben mindössze nagyjából hat órát aludtunk. A szervezők úgy döntöttek ugyanis, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség előírásainak minden egyes pontját betartatják és ellenőrzik – mesélte Pócsik László, a Sandlander csapatvezetője. Lassan telt az idő, de természetesen az a legfontosabb, hogy megfeleltünk a követelményeknek, így most még megpróbálunk akklimatizálódni és pihenni egy kicsit, szombaton pedig kezdődhet az erőltetett menet.
Mivel most már csak a kötelező eligazítás vár a résztvevőkre, a 455-ös rajtszámú Sebestyén Sándor, Bognár József páros, a 405-ös Uniqua Safety Car, vagyis a Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán trió és a Badics Tibor, Polczer Miklós, Buga Tamás alkotta szervizes hármas is készülhet a limai startra. (A dél-amerikai viadalon a kocsiban ülőkre 8574 kilométeres össztáv és 4155 km szelektív szakasz vár a január ötödikei rajttól a huszadikai célig, a kamionnak 5711 kilométert kell majd megtennie).
– Egyébként a szervizes srácoknak is akadt feladatuk – folytatta a csapatvezető. – Miután kiderült, hogy nem csak hosszú szakaszok várnak ránk, de sokat kell majd homokban is mennünk, ezért úgy döntöttünk, kiegészítő üzemanyagtartályokat rakunk az autókba, nehogy meglepetés érjen minket a szelektíveken. (sanlander/peru)