García Barcha – García Márquez fia Oscar-jelölt filmet forgatott

Egy olyan családban nőtt fel, ahol bármilyen kreatív tevékenységet nagy dícséret övezett, kezdve egy egyszerű vicc jó elmesélésétől egészen egy jó novella megírásáig. Művészek, zenészek, írók ültek a családi asztalnál Pablo Nerudától Luis Bunuelig. Az asztalfőn pedig ott ült az apa, akit úgy hívtak: Gabriel García Márquez.

 Rodrigo García Barcha, a világhírű Nobel-díjas kolumbiai  író nagyobbik fia most Hollywood kapuit döngeti: Albert Nobbs című filmje három Oscar-nevezést kapott, majd kiderül, elhozza-e valamelyik ezek közül az aranyszobrocskát is. Két évtizede él a filmrendező Hollywoodban, és már túl van több filmen és televíziós sorozaton. Mostani filmjén megakadt az amerikai filmakadémia tagjainak a szeme: a XIX századi Írországban játszódó történetben egy nő férfinek adja ki magát, hogy udvarmesteri címet kaphasson, pedig nagy erőfeszítésébe kerül, hogy elrejtse női mivoltát a külvilág előtt. A nő, aki a filmben férfiként él, a rendező egyik kedvence, Glenn Close, aki 15 éven át dolgozott a forgatókönyvön, majd szólt a kolumbaiai rendezőnek, hogy rendezze meg a filmet. Glenn Close ezért a szerepért megkaphatja a lejobb női alakításért járó Oscar-díjat, Janet McTeer – a másik női szereplője a filmnek – pedig a legjobb mellékszereplői díj várományosa. A film két női szereplője hozza el a rendezőnek az elismerést, ami szimbolikus is ebben az esetben, mert García Barcha a női témák filmrendezőjeként ismert. – ,,Gyakorlatilag minden filmem témája a nők körül forog, azért is neveznek a nők rendezőjének.

– Nem gondolok úgy a filmekre, mint nőkről szóló filmekre, hanem olyan filmekre, amelyek az engem érdeklő témákról szólnak. A női szereplők csak jobban dramatizálják ezeket a témákat – nyilatkozta a rendező. Hogy ennek van-e köze ahhoz, hogy két lánya van és az édesanyja (Mercedes Barcha) fontos szerepet játszik az életében – a rendező szerint ez a pszicológusok dolga, hogy kiderítsék, miért érdeklődik a női szerepek iránt.
A rendező Glenn Close nyomán került kapcsolatba a történettel: Glenn a történetet egy ír író regényéből ismerte meg. George Moor művét a nyolcvanas években színházban játszották és itt találkozott vele először, majd mivel megtetszett, elkezdte kidolgozni a forgatókönyv formájában. Aztán hét éve szólt García Barchának és tovább már együtt fejlesztették a forgatókönyvet. A film fő problémája az identitás kérdése, ami örök – mondják.
A kolumbiai rendező egész pályáját végigkíséri a Glenn Closehoz fűződő művészi kapcsolata, ő volt az első filmjének a főszereplője és azóta számos alkalommal játszott Barcha filmjeiben. A rendező szerint Glenn spontenaitása és racionalitása teszi őt különlegessé  azon túl, hogy egy nagy színésznő: könnyedén és komolyan játszik, magának a játék szenzációs voltának a bűvöletében.
Az Albert Noobs című film harmadik Oscárja a sminkért jöhetne: ahogy Glennt férfivé festik, megfogta a zsűrit. Nem túl sok, nem hivalkodó, pont annyi, amennyi kell – mondják.
A rendezőtől azt is megkérdezték, szeretne-e egyszer szülőhazájában filmezni: persze, hogy szeretnék. De a filmjeimet csak akkor tudom finanszírozni, ha hollywoodi sztárokat foglalkoztatok bennük Hollywoodban. Nem mintha nem lennének jók, de azért jó lenne egyszer egy latin-amerikai filmet is csinálni Latin-Amerikában. (BBC)

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez