Az International Airlines Group (IAG) holdingba egyesült a British Airways és az Ibéria, hogy megoldást keressenek a válságra, és ketten egy harmadik európai légitársaságot hozzanak létre. Antonio Vázquez, a holding vezérigazgatója szerint az Ibéria Express nem hoz megoldást a két légitársaság gondjaira, de a megoldás része lesz. Ha a bankválság nem oldódik meg, akkor ez az év lesz a közlekedési ágazat számára a legrosszabb – mondta Vázquez. Az állandóan növekvő üzemanyag áraknak köszönhetően a kerozin már a légitársaság költségvetésének a 33 százalékát teszi ki, miközben ez öt évvel ezelőtt még 13 százalék volt.
Az Ibéria Express négy repülőgéppel indul el, de 2012 végére már 13 géppel számol és a tervek szerint 2016-ra 40 repülőgépes flottával rendelkezik majd.
Az Ibéria Express létrehozása az egyetlen remény a Spanyolországban is jelen lévő fapados légitársaságokkal, és a nagy sebességű vonatokkal szemben.
Az utazók tömegei alacsony költségű járatokkal közlekednek, miközben mi nem veszünk részt ebben a folyamatban – mondta Vázquez. Eredetileg az Ibéria a Vueling Airlines-t használta volna, de ezt az Ibéria 20 ezer alkalmazottja nem fogadta el, és egy sztrájk katasztrofális következményekkel járt volna. Most a földi kiszolgáló személyzet és a légi utaskísérők garanciát kaptak arra, hogy foglalkoztatásuk megmarad, és a pilótákat is sikerült visszahozni a tárgyalóasztalhoz most januárban. (americaeconomia)