Az autógyár újabb modelljeit Ernesto Che Guevara argentin gerilla és később kubai állami vezető- hivatalnok, a hatvanas-hetvenes évek baloldali mozgalmainak példaképével kívánta hirdetni a piacon. A Che-motívum nemcsak Floridában, de a cég más szalonjaiban is helyet kapott a marketing-kampányban. De csak rövid villanásra.
A kubai emigránsok erőteljes és kifejezetten viharos tiltkozása nyomán a német tulajdonos, a Daimler AG kénytelen volt gyors búcsút venni ettől a marketing újítástól és – nem követve a Benetton kitartását hasonló esetekben – sűrű elnézések közepette levette a gerillérót a porondról.
A heves tiltakozók egyike volt a kubai Félix Rodríguez, aki 1967-ben szerződést kötött a CIA-vel, hogy segít elkapni a bolíviai erdőkben harcra készülő Che Geuvarát. Az interneten azt írta: Önök nem tudják, ki volt Che Guevara, egy gyilkos volt, egy bűnöző, egy olyan személy, aki gyűlölte az Egyesült Államokat. Majd megjegyezte: eddig mindig Mercedessel járt és most is azt vett volna, ha nem látja ezt a kampányt. Azt is közölte: szól minden Disznó-öböl-beli veteránnak, hogy soha többé ne vegyenek Mercédest.
Megfigyelők szerint bár kétségtelenül ízléstelen a reklám, de a fent említett urak reakciója is eltúlzott, különösen ami Che Guevara szerepét illeti. Ugyanis ha már nem vesznek Mercedest, ezt már korábban is megtehették volna tiltakozásul azért, mert a Mecedes zsidó rabokat dolgoztatott német cégeiben a háború alatt és számos akkori vezetője/munkafelügyelője, miután elhagyta Európát, ma Argentinában él és dolgozott évekig az ottani Mercedesnél – mint ahogyan erről az osztrák rádió egy terjedemes buenos airesi riportban beszámolt. (elnuevoherald/ORF)