A négyes munkája nyomán megszületett a tender egy olyan berendezés megkonstruálására, mely híven tükrözi az SF-260-as pilótakabinját, műszerezettségét, és megfelelően szimulálja az egymotoros kiképzőgép repülési tulajdonságait.
A virtuális pilóta szeme elé egy 180º-os látószögű képernyőre vetítik a környező tájat, hogy a lehető legvalósághűbb környezetben legyenek rekreálhatóak azok az kiképzési feladatok, melyek begyakorlása egy igazi repülőgépen csak hatalmas költségek mellett lenne oktatható.
A széles vásznú kivetítő és a repülési tulajdonságok rendkívüli pontossága lehetővé teszi, hogy a szimulátorban a pilóták egyaránt gyakorolhassák a vizuális (VFR) és a műszeres (IFR) repülést, műrepülőfigurákat és a vészhelyzet esetén követendő eljárásokat.
Nem ez az első uruguayi virtuális repülőprojekt. Az Uruguayi Légierő és a fegyvernem repülőgép-vezető iskolája a montevideói ORT műszaki egyetemmel közösen évekkel ezelőtt már épített egy Cessna-182-es szimulátort.
A jelenlegi SF-260-as szimulátorának fejlesztése mintegy 15 000 amerikai dollárt emésztett fel, ami még mindig jó befektetésnek számít, ha figyelembe vesszük, hogy egy hasonló berendezés világpiaci ára közel 500 000 dollárra tehető. (defensa)