A kísérlet Norvégiából származik. Egy ottani gyermekmentő szervezet társadalmi reklámot forgatott, főszereplője egy pulóveres kisfiú, aki a buszmegállóban fagyoskodik. A rendezők arra voltak kíváncsiak, hogy mennyien próbálnak segíteni rajta. Két nap alatt a járókelők háromnegyede ajánlotta fel saját kesztyűjét, sálját, vagy éppen kabátját Johannes-nek.
Az orosz BoroDa szervezet a kísérletet Moszkvában is elvégezte, mesélte az egyik alkotó, Gevorg Oszipjan a Metronews.ru hírportálnak. A belföldiek és külföldiek körében egyaránt népszerű Puskin Múzeumhoz közeli buszmegállóban ücsörgött pulóverben egy kisfiú. Ha valaki megkérdezte tőle, hol van a kabátja, azt felelte: “Osztálykiránduláson voltunk, de elbambultam és a többieket a kabátommal együtt már elvitte a buszunk.” Néhányan javasolták, menjen be a múzeumba, ott várakozzon, de többen is a saját kabátjukat adták rá.
A pozitív reakciók ellenére a kísérlet eredménye lesújtó volt. A hat nap alatt 3000 járókelőből összesen 17-en segítettek a kisfiúnak. A készítők viszont összességében sikeresnek értékelték a projektet, mondván: mégiscsak létezik jóság a nagyvárosban. Miközben a megapoliszok és az elidegenedés között egyenesen arányos összefüggést lehet vonni, meg kell említeni, hogy az orosz főváros népessége meghaladja a tízmilliót. Moszkvában az elmúlt héten a nappali átlaghőmérséklet -5 fok volt.
{youtube}wVoxKGyaFQs{/youtube}