Jövő májusra ígéri Ukrajna első sportkocsiját az Askaniadesign Carstyling Studio. Az eddig kiszivárgott információk szerint a modell erősen hasonlít majd a McLaren MP4-12C-re. Az árát pedig 50.000-150.000 dollárra becsülik.
Valójában azonban nem ez lett volna az első ukrán autócsoda. Az Aspard 2010-re tervezte az Ukrán Morgant, amely hat másodperc alatt gyorsult volna fel 100km/órás sebességre. Hogy miért is nem született meg a neoretró kocsi, nem tudni. Mindenesetre megjelenésével kapcsolatban még ma is áll a „hamarosan” felírat az Aspard honlapján.
A Szovjetunió felbomlása után Grúzia próbálkozott legelőször menő sportkocsival. A MIG M100 Tako 1993-ban jelent volna meg a piacon. A modellt eredetileg Montecarlo GTB Centenaire néven öt példányban gyártotta le az olasz autóversenyző, Fulvio Ballabio. Ezután a céget egy grúz üzletember, Georgij Mingrelij vásárolta meg, aki MIG-re keresztelte át a márkát, így emlékezve meg saját és hazája nevéről. A MIG M100 Tako Le Mans-ban debütált és a nem túl fényes eredmények ellenére tervezték a sorozatgyártás megindítását egy grúz autógyárban. Az ambiciózus tervek azonban nem valósultak meg.
Montecarlo GTB Centenaire (Kép: Wikipedia)
A posztszovjet államok közül természetesen Oroszország állt elő a legnagyobb tervvel. A 2008-ban bemutatott Marussia B1 és B2-t hiába vette szárnyai alá az egykori autóversenyző, Nyikolaj Fomenko és hiába mutatták be több európai nagyvárosban is, a sorozatgyártás nem indult meg. A Marussia pedig az idén pénzügyi problémák miatt megszűnt.
A legfrissebb orosz projekt a Krím-félszigetről kapta nevét. A roadstert a moszkvai Bauman Műszaki Egyetem hallgatói tervezték. Az autó életnagyságú makettjét az idei Moszkvai Autószalonon be is mutatták és az első modelleket jövőre várják.