Az Emirates gondjai a szuper Jumbóval

 A dubai társaság jövőre megszünteti az első osztályt a világ legnagyobb utasszállító gépén.

 Jelenleg az Emirates légitársaság rendelkezik a világon a legnagyobb Airbus 380-as flottával, 55 darabbal. Az interkontinentális vonalakon közlekedő szuper Jumbókon jelenleg háromféle kiszolgálás van: első osztályú, biznisz és turista osztály. Az Emirates egyik vezetője azonban közölte: a jövő év folyamán fokozatosan leépítik az első osztályt és csak a két másik kategória marad meg. Az okokat lehet találgatni: nyilván viszonylag kevesen választják a méregdrága első osztályt, miközben a biznisz kategória is kiváló. A másik tényező az lehet, hogy a rivális emírségekbeli társaság, az Etihad kifejezetten a luxus igények kiszolgálását helyezi előtérbe. Aki tehát extra kiszolgálást akar, úgyis az Etihadot választja majd.

Az első osztály megszüntetésétől függetlenül van egy másik gondja is az Emirates-nek az Airbus 380-as óriás gépével. A szuper Jumbót gyártó európai konzorcium egyik vezetője ugyanis megpendítette azt a lehetőséget, hogy a cég leáll az A-380-as típus gyártásával, mert nincs elég rendelés. Illetve azt is mondta az Airbus illetékese, hogy megpróbálják még takarékosabbá tenni a modellt és 15 százalékkal javítani az üzemanyag felhasználás hatékonyságát. De ez alapvetően a motort gyártó Rolls-Royce-tól függ. Az Emirates elnöke ingerülten reagált a hírre. Tim Clark leszögezte, hogy az Airbusnak, akármi is történik, le kell szállítania a már megrendelt gépeket. Az Emirates már ebben az évben újabb szuper Jumbókat állítana forgalomba. De Tim Clark inkább a távoli jövő miatt aggódik, hiszen az Emirates vagy száz A-380 vásárlását tervezte be hosszú távra. Közben persze eladná a használt gépeket, de ezek ára alaposan csökkenne, ha a modellt már nem gyártanák. A dubai társaság elnöke egyetértett az üzemanyag hasznosítás javításával és ehhez felajánlotta társasága tapasztalatait is. Az Airbus egyelőre nem reagált Tim Clark nyilatkozatára. (Fotó:AFP)

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez