Algéria eddig is világcsúcstartó volt, már ami a kötélpályás városi közlekedési hálózat sűrűségét illeti. Ebben az országban működik a legtöbb városi függőkabinos pálya, például Algírban, Blidában, Constatntine-ban, Oranban, Tlemencenben. Mostantól azonban már Algériában készülnek a pályákhoz szükséges berendezések és magát a pályát is egy algériai cég építi majd. Ehhez persze kell a világ első számú kötélpályás nagyvállalatának, a francia Pomának is a közreműködése. Eddig is a Poma tervezte és kivitelezte az algériai kötélpálya projekteket. A most létrejött ETAC nevű cég 49 százalékban lesz francia tulajdonban. A maradék 51 százalékon két állami, közlekedési vállalat osztozik. Jelenleg hét kötélpálya útvonal építése van folyamatban Algériában és a következő tíz évben tucatnyi újabb pálya megépítésére kerül sor. Az ETAC az első szakaszban 200 embert foglalkoztat majd, de később 500-ra bővül az alkalmazotti létszám. Az új cég létrehozásáról novemberben írták alá a szerződést és most meg is alakult a vállalat. A francia Poma tavalyi teljes forgalma 285 millió euró volt, a világ minden táján, így például New Yorkban, Miamiban és Kairóban is épített már kötélpályát, világszerte összesen 7800-at. A Pomát 80 évvel ezelőtt alapították.
Kép: Wikipedia