2013 őszén az Airbus leszállította az első A400M-et, de Ankara akkor megtagadta az Atlas átvételét, annak ellenére, hogy a francia légierőnek átadott két A400M többször is sikerrel hajtott végre éles szállítási feladatokat. A török beszerzési biztos azt állította, hogy a szállítógép nem felelt meg a szerződésben foglalt műszaki követelményeknek. Ezenfelül Törökország, mint az A400M program 5,5 százalékos részvényese és Franciaország után a legnagyobb üzemeltető, ki akarta magát vonni a projektből, ami szintén nagyon rosszul esett az Airbus vállalatnak.
Végül hosszas viták és egyeztetések után, ebben az évben az Airbusnak sikerült megegyeznie tíz darab négyhajtóműves, turbólégcsavaros katonai szállítógép Törökországba való szállításáról. A török közbeszerzésekért felelős hatóság tisztviselőjének nyilatkozata szerint az A400M átvételét hivatalosan április 4-én hagyták jóvá: „A gép a mai átadást követően a Törökország belsejében található Kayseri légitámaszpontra repül, ahol kezdetben kiképzési célokra fogják használni.” Törökország ezentúl kiveszi a részét a gyártási folyamatokból is. A török Tusas Aerospace Industries gyáraiból származnak a gép szárnyának és törzsének egyes részei, melyeket a németországi Brémában és az egyesült királyságbeli Filtonban illesztenek össze, majd a spanyolországi Seville-ben történik a végső összeszerelés.