125 ezer adag étel körülbelül annyi, mintha 80 falu lakóit etetnék meg naponta háromszor. Az Emirates annyira abszolút a topon van ezzel a számmal, hogy az utána következő légitársaság, egy távol-keleti, alig több mint fele ennyi ételt szolgál fel naponta. A gigantikus konyha, ahol mindezt előállítják, a dubaji nemzetközi reptéren működik. Az év minden egyes napján, a nap minden egyes percében. És nem is túl nagy területen. A modern építészet minden trükkjét bevetették, hogy minél kisebb helyre legyen szükség. A fordított patkó alakú épület egyik végén kezdődik a folyamat: kiürítik az étkezőkocsikat. 615 ember pakolja az óriási mosogatógépekbe éjjel-nappal az evőeszközöket, poharakat, tálcákat-tányérokat. Két és fél millió darabot naponta.
A tiszta edények az előkészítő részlegbe kerülnek. És itt kezdődik az igazi móka. A légiutasok etetésének három alapvető fázisa van: a menü megtervezése, az étel elkészítése, végül a tálalás, a fogások eljuttatása a vendégekhez. A leghosszabb folyamat az első: az útvonalak tanulmányozásával kezdődik, aztán a régiós étkezési szokások, kultúrák figyelembe vételével, az éppen szezonális alapanyagok felmérésével, az ízharmónia kialakításával folytatódik, és a vonzó tálalással ér véget. James A. Griffith, az Emirates catering-szolgálatának alelnöke azt mondja: legalább egy évre dolgoznak előre. Éttermi minőségű és stílusú ételt szolgálnak fel. Az Emirates híres a konyhájáról. Nem használnak tartósítószerrel készült alapanyagokat, mesterséges adalékokat, és az étellaboratóriumukban 27 tagú csapat ellenőrzi állandóan a minőséget. A bárány Ausztráliából, a lazac Norvégiából, a marha Amerikából, a sajt Franciaországból kerül ide. Évente legalább háromszor cserélik le a komplett menüsort: a tervek hónapokkal előre készülnek.
Minden étel elkészítése nyolc órával azelőtt kezdődik, hogy felszáll a gép. Minden tálcára kerül saláta, péksütemény, vaj, főétel és desszert. Meg evőeszköz, fűszerek, víz és poharak, étkészlet. Ami azt jelenti, hogy minden egyes tálca áthajt az edényraktáron, a hidegkonyhán, a pékségen, a meleg konyhán, a cukrászdán. És ezek egyike sem csak egyféle ételt készít. A hidegkonyha például naponta 34 ezer gyümölcssalátát, 20 ezer szendvicset és 77 ezer előételt állít elő.
Az Emirates-nél magas a színvonal: minden séf nem csak az étel minőségére ügyel, hanem az egységes és mutatós tálalásra is. A pékségben többször tíz kilónyi tésztát gyúrnak egyszerre. Hadseregnyi muffin vándorol az óriási kemencékbe, 30 ezer péksüteményt spriccelnek, hogy ropogósra süljenek. De a melegkonyhán sem unatkoznak. Lehet, hogy az úton, amelyre most éppen főznek, csirke tikka massala lesz a főétel, de mindig ott szerepel opcióként egy marhából vagy bárányból készült fogás és egy vega étel is. A konyha különböző szekcióiban különböző stílusú konyhák alapján főznek: van távol-keleti, arab / közel-keleti, kontinentális, japán, szubkontinentális és különleges részleg. A séfek 43 országból jöttek Dubajba. A főnökük azt mondja: a logisztika olyan, mintha 500 különböző esküvőre főznének egyszerre. 35 ezer tonna ételt készítenek évente, 2 ezer 500 menüt és 80 ezer receptet használnak.
Amíg az ételek a tálcákra, a tálcák a gurulós kocsikra, azok meg a gépekre kerülnek, sokszor tesztelik a higiéniát, az ízt és a minőséget. A tisztaságról folyamatosan több mint 400 takarító gondoskodik.
Mi is betekinthetünk ebbe az óriáskonyhába, itt.