A több milliárd dolláros projekt 6 metróvonalat foglal magába, összesen 176 kilométeres hálózattal. A kormány szerint ez lesz a világ legnagyobb tömegközlekedési hálózata. Az alapkövet most rakták le, és öt év múlva, 2019-re tervezik az átadást: akkortól robognak majd a vezető nélküli vonatok.
Az építésben három külföldi konzorcium vesz részt, összesen 22 és fél milliárd dollár értékben kötöttek velük szerződéseket. Az autóbolond szaúdiak vegyesen fogadják az építkezés megkezdésének hírét: van, aki azt mondja, sosem szállna át a kocsijából, de van, aki abban bízik, hogy így megúszhatja a dugókat. A nők mindenképpen jól járnak majd. Miután nem vezethetnek, ez lesz az egyetlen esélyük arra, hogy férfikísérő nélkül körbejárhassák a várost. Lesznek természetesen külön női kocsik.
Az építkezésen több tízezren dolgoznak majd. A metróépítés nem áll meg Rijádban: már készülnek a tervek a mekkai földalattira is. De felturbózzák a vasútvonalakat is: a fővárost 2750 kilométeren kötik majd össze az északi, jordániai határral.
Rijádot ma 6 millióan lakják: a prognózisok szerint 10 év múlva 8 millióan fogják. Potenciális utasból nem lesz hiány a hat metróvonalon.