A 936 000 bejelentésnek a fele bűnügyi eset volt, miközben a második helyen a közlekedéssel kapcsolatos bejelentések érkeztek, mintegy 235 000 hívás. A maradék telefonhívás – több mint 270 000 – pedig egyáltalán nem tudtak kategorizálni.
Ugyanakkor a hatóságok szerint ennél jóval magasabb lehet a szám, mivel a fiatalok elsősorban a szüleiket hívják, ha történik valami, csak azután a mentőket vagy a rendőrséget. Ezért az emírségekben egy külön iskolai programot indítottak azért, hogy mindenki először ne a családot értesítse a sürgősségi esetről, hanem a telefonközpontban dolgozó operátorokat. Másodszor pedig arra kérték a fiatalokat, hogy érthetően beszéljenek a telefonokba és ne palánkoljanak. Sokan például el szokták hagyni a helyszínt, miután bejelentés érkezett.
Természetesen mint minden évben, most is összegyűjtötték a leghülyébb és legértelmetlenebb bejelentéseket. Például egy külföldi munkás élőben tudósított egy veszekedésről az operátoroknak. Ezzel csak csak az volt a baj, hogy többszöri felszólítás ellenére, nem angolul beszélt, hanem valamelyik ázsiai nyelven. Nem lehetett leállítani és a szabályzatok értelmében az operátor nem szakíthatta meg a hívást, ezért majdnem egy órán át hallgatta a részleteket, persze semmit nem értettek belőle.
Egy nő eltévedt és három órán át bolyongott Abu Dhabiban. Végül egy számára ismeretlen utcán állva megunta a felesleges tekergést és sírva könyörgött a rendőröknek, hogy vigyék haza. Ezt a kérést az egyik járőr gyakorlatilag öt percen belül teljesítette, mivel kiderült, hogy a nő a lakóháza mögött utcán kért segítséget. De az első helyezett egyértelműen egy öreg emírségi állampolgáré: Felhívta és tisztelettel megkérte a rendőröket, hogy állítsák meg a homokvihart, mert így nem képtelen elhagyni a házát…