Hala Fadel, a MIT Vállalkozói Fórum pánarab regionális elnöke szerint a kezdő technológiai cégek rengeteg új ötletet hoztak a konferenciára.“A közel-keleti start-up vállalkozói szféra valósággal virágzik. Minden évben több mint ötezer olyan cég van, amelyik a MIT üzleti tervét alkalmazza, és a vállalkozások ötven százaléka százaléka növekvő tendenciát mutat.” – jelentette ki.
Elie Habib, az Anghami online zenei szolgáltatócég társalapítója szerint rengeteg akadályt kell még legyőzni: “Vannak még problémás területek, ilyen például e-kereskedelem. A kártyás fizetési módszerben még mindig nem bíznak annyira az emberek, mint Európában vagy az Egyesült Államokban.”
A közel-keleti régió hallatán sokaknak azonnal a konfliktus szó jut az eszébe, de valójában a fiatal, vállalkozó nemzedék már egy szebb jövőben bízik. Hind Hobeika hardware-es vállalkozó azt mondta, egy ilyen problémákkal teli környezet még inspiráló is lehet. “Hiszem, hogy a közel-keleti start-upok számára a legnagyobb reménységet maguk az emberek jelentik. Mi sok mindenen mentünk keresztül, amint azt rengetegen tudják. Háborúk és bizonytalanságok közepette éltünk. Itt még mindig nem természetes, hogy a nap huszonnégy órájában van áram. Mindezek a körülmények kreativitásra sarkallnak bennünket. Mi mindig minden eshetőségre felkészülünk.” – mondta Hind Hobeika, az Instabeat vezérigazgatója.
Hogy mi is az a start-up? Általában az újonnan alapított, induló innovatív vállalkozásokat nevezik így, de még nincs pontosan tisztázva ez a fogalom. A start-up vállalkozáskor az alábbi tényezőket veszi figyelembe :
Magas növekedési potenciállal rendelkező ötlet, illetve cég, amely a nemzetközi piacokon való jelenlétet tűzte ki célul, tehát nem kizárólag a helyi piacra koncentrál, illetve gyors növekedéssel kecsegtet.