A figurát Abla Fahitának hívják, és sokan szeretik Egyiptomban. Sőt, még azon túl is. Egy sorozatban szerepelt, és 91 ezer követője van Twitteren, meg több mint egymillió rajongója a facebookon. Az inkriminált hirdetésben elhunyt férje SIM kártyáját keresi, és közben olyan szavakat ejt ki a száján, mint “bevásárlóközponti biztonsági őr”, meg “rendőrkutya”.
Több se kellett egy aktivistának: a rendőrséghez fordult, azt állítva, hogy a szeretett filmfigurát “kémként” használták, rejtett üzenetek továbbítására egy terrortámadásról, amelyet valakik a közelgő kopt karácsony előtt akarnak végrehajtani, feltételezhetően egy plazában.
A Vodafone vezetői abszurdnak tartják az ötletet, azt mondják, bármelyik reklámot sokféle képpen lehet értelmezni. De így azért mégsem kéne. Így látják a közösségi médiában is, ahol szarkasztikus megjegyzések tömege zúdul a hatóságokra. De akad olyan kommentelő is, aki úgy véli: a terroristák nyilván olyan eszközökkel próbálkoznak, amelyek nagy közönséghez jutnak el, a reklámok pedig ilyenek. És vasmarkot követel a biztonsági szolgálatoktól.
Az államügyészség emberei mindenesetre mától mától megkezdték a Vodafone vezetőinek kikérdezését.