A Sivatagi Hó nevű céghez az idén sokkal több megrendelés futott be karácsony előtt, mint tavaly. A dubaji vállalkozásnak ez volt a második üzleti éve, és a megrendelések megnégyszereződtek a két év alatt. Az ünnep előtti napokban az alkalmazottak rohantak az egyik villából a másikba, hogy leszállítsák és a helyére terítsék a műhavat, és felállítsák benne a hamis hóembereket. A legtöbb vásárló teljes csomagot választott: abban még fagyott növények és karácsonyi díszek is vannak.
A legkisebb csomag 300 ezer, a legnagyobb 3 millió forintba kerül, attól függően, hány napig akarják működtetni a megrendelők a hókészítő gépeket. A Sivatagi Hó által kínált műhó persze természetbarát, nem hideg és nem olvad el a hőségben. Minden másban azonban a megszólalásig hasonlít az igazira: hógolyót lehet gyúrni belőle, és ha valaki végigsétál rajta, megmaradnak a lábnyomai.
A cég tulajdonosa azt meséli az Emirates News-nak, hogy a vásárlók tavaly még elsősorban az Emirségekben letelepedett külföldiek közül kerültek ki, de az idén már többségében helyi családok rendeltek tőlük: a gyerekeknek akarnak téli világot teremteni, vagy csak fel akarják dobni a partikat.
Míg az Öböl konzervatívabb országaiban, így Kuvaitban vagy Szaúd-Arábiában sokan be akarják tiltatni az iszlámtól idegen karácsonyt, addig Dubajban háromnapos fesztivált rendeztek az ünnep előtt karácsonyi dalokkal és adventi vásárokkal. A plázákban pingvinek álltak a műhavon a mini sílesikló pályák mellett, és be lehetett ültetni a gyerekeket a Télapó ölébe, hogy elsorolják: mit is szeretnének karácsonyra. Mint az amerikai filmeken. Egyes szupermarketek pedig halal, vagyis az iszlámnak megfelelően tartott és levágott pulykát árultak. Az utcákon nem csak az üzletsorok előtt állítottak karácsonyfákat: az egyik nagy körforgalom közepén lévő szökőkútba is került egy.
A már említett Sivatagi Hó amerikai tulajdonosa azt mondja: nem csak fehér, de pink, vagy éppen kék hóra is kapnak rendelést. Az egyik vásárló arany havat akart, de ennek a kérésnek nem tudtak eleget tenni. Hiába próbálkoztak, a végeredmény inkább sárga volt. Végül aztán sikerült más színre rábeszélniük a megrendelőt.