Korábban már mi is bemutattuk a hadsereg főparancsnokának újjászületését tortákon, pólókon, nyakláncokon http://keletport.hu/index.php/eletmod/97-egyiptom/125-hol-lattad-ma-sisit . Az egyiptomiak egy része imádja ezeket, más része jókat mulat rajtuk, és megint más része pedig nyilván úgy áll hozzá, mint magához a Morszi elnököt kiszorító tábornokhoz. De a Sziszi kereskedelmi márkanév lett. A mánia a Ramadán, a muzulmán böjti hónap végén érte el a csúcspontját. Akkor került a boltokba a Sziszi datolya, a C-C keksz, torta és csoki. De úgy tűnik, még mindig lehet újat hozni.
A most piacra dobott pizsamán a Muzulmán Testvériség kormányzásának véget vető főparancsnok mosolyog (igaz, kicsit fura mosollyal) az elmaradhatatlan napszemüvegben és egyenruhában, mellén az összes érdemrenddel. Az éjszakai ruhadarabot, amelynek hátán a thank you felirat diszeleg, egy nő azzal rakta ki a Facebookra, hogy megvásárlásával is le akarja róni a háláját Sziszi iránt – írja az al-Masry al-Youm.
Az al Arabiya egy reklámszakértő bloggert kérdezett a jelenségről. Az azt mondta: a Sziszi valós márkanévvé vált, és létező keresletet elégít ki. A közösségi médiában róla megjelenő képek, logók, viccek és szóviccek mind a felhasználók által generált tartalmak. Vagyis emberek teszik ki őket embereknek. Az ilyen népszerű tartalmakra pedig előbb-utóbb lecsap a piac is. Egy 90 milliós országban, ahol minden adott helyzetre azonnali poénokkal válaszolnak az emberek, szerinte kész aranybányák a közösségi oldalak a hirdetési kampányokban.