Sokan nagy nosztalgiával gondolnak vissza az egykori építőtáborokra. A Szovjetunió felbomlása után nem tűnt el teljesen a hagyomány, például a Szocsi Olimpia stadionján is dolgoztak szorgos diákkezek. A következő nagy projekt, a Kercsi-híd megépítésénél is számítanak rájuk. A tervről az Orosz Útépítő és Útkezelő Ügynökség, a Roszavtodor vezetője, Roman Sztarovojt mesélt az Izvesztyija ma reggeli cikkében.
Egyelőre még nem tudják, hány és milyen szakos diákot is vonnának be a munkába, vagy, hogy fizetnének-e érte. Mindenesetre Sztarovojt szerint aligha hagynak ki egy ilyen minőségű munkát az egyetemisták. Akár a mérnöki, akár az építési munkálatokban vennének részt, a tapasztalat mindenképpen nagyban segítené karrierjüket és színesítené a portfóliójukat.
Azonban nemcsak a diákmunka körül sok még a kérdés. A fővállalkozót sem választották még ki, de még az sem biztos, hogy híd köti-e össze egyáltalán Oroszországot és a Krím-félszigetet. Bár az előzetes tervek alapján a 19 km-es hídon két vasúti sínpár és négysávos autóút futna, a Krímért felelős miniszter még most sem zárja, hogy inkább alagutat építenek. Oleg Szaveljev szerint ez a megoldás ugyanis jóval olcsóbb, körülbelül harmada volna a hídnak. Az első megoldás 60-80, az utóbbi 228 milliárd rubelt emésztene fel, az előzetes számítások alapján. Georgij Muradov, krími képviselő arra is rámutatott, hogy a Kercsi-szoros viharai és jégesői miatt évente legalább egy hónapig nem is működhetne a híd.
Kapcsolódó cikkek:
Minden idők legdrágább hídjával kötik össze a Krímet és Oroszországot?