A szakértő nem kételkedik abban, hogy a következő években a két ország egységes információs és navigációs teret alakít ki. Ez pedig elősegíti a Csendes-óceán és az Atlanti-óceán közötti útvonalon lévő egységes biztonsági tér létrehozását – véli Jevgenyij Beljanko:
“Európa és Oroszország rendelkezik navigációs-információs biztonsági rendszerrel a közlekedésben, amelyek összhangban vannak egymással. Oroszországban ez az Era-Glonassz, Európában pedig az eCall. Kazahsztán saját rendszert hoz létre. Amennyiben Kína olyan rendszert alakít ki, amely mindhárom térséggel összeegyeztethető lesz, akkor beszélhetünk az Európa és Kína közötti útvonal egységes biztonsági teréről. Ez pedig lehetővé teszi az országok közötti szervízrendszer kialakítását, ezen kívül pedig biztonsági, információs és egyéb szolgálatokat is nyújthatnak a határátlépésnél.”
A Glonassz és a BeiDou együttműködése mindkét fél számára kifizetődő lesz. Például, a Glonassz rendszer meghatározására szolgáló három kínai állomásért cserébe Oroszországban is fog épülni ugyanennyi BeiDou rendszer meghatározására szolgáló állomás. Ez lehetővé teszi a rendszerek lehetőségeinek a kiszélesítését – mondja Jevgenyij Beljanko:
“Az ilyen együttműködésnek az eredménye kétség kívül a navigáció pontosságának növekedése Kína és a Glonassz számára egyaránt. Műszaki szempontból nézve a GLONASSZ és a Bejdou jól kiegészítik egymást, hiszen a Glonassz alapvetően a népszerű területekre irányul, a BeiDou viszont egy kicsit kevert zónával rendelkezik dél felé. Ha közösen használják ezt a két navigációt, akkor ideális lesz.”
A szakértő azt is közölte, hogy Oroszország és Kína nem csupán a navigációs rendszerek összehangolásában fog együttműködni, hanem a mikroelektronika területén is. Itt az alapvető feladat nem az, hogy egy egyedülálló chipkészletet hozzanak létre, hanem, hogy az előfizető számára egy garantált hozzáférést biztosítson a Glonassz és a BeiDou navigációs jelzéseihez – hangsúlyozta Jevgenyij Beljanko:
“Oroszország és Kína együttműködésének legfőbb eredménye az lesz, hogy a fogyasztók Oroszországban és Kínában egyaránt, a rendszerek műszaki egyesítésének köszönhetően, garantáltan hozzá tudnak férni a Glonassz és a BeiDou jeleihez.”
Az ukrán válság fényében az USA nem engedélyezte Oroszország számára, hogy az ország területén Glonassz állomásokat helyezzen el és visszautasította a technológiai együttműködést. Ez pedig hatással volt a műholdas navigációs ágazatra is. Az USA szankcióinak a következménye, hogy Oroszország Kínával működik együtt ebben a szférában. Kína szintén érdekelt az együttműködésben, hiszen az elkövetkezendő években a BeiDou regionális határait világméretűre kívánja kiszélesíteni.