Alacsony ára miatt a Kína és Európa közötti kereskedelem szinte teljes egészében tengeri útvonalakon zajlik, azonban Moszkva, Minszk és Asztana szeretné, ha az évi egy billió dollárnyi áruforgalom legalább 2 százaléka a területeiken átmenő vasutakon történne. Még korábban, 2013-ban határozta el magát a három ország vezetése, hogy közös társaságot hoznak létre ennek érdekében, az Egyesült Szállítmányozási és Logisztikai Vállalatot (United Transport and Logistics Company – UTLC) – írja a The Moscow Times.
2020-ra két billió dollárra fog nőni Európa és Kína áruforgalma, melyből Moszkva közel 1,67 milliárd dollárnyi plusz bevételre szeretne szert tenni. A létrehozandó közös vasúti társaság főleg Oroszország érdekeit szolgálná, a legnagyobb anyagi hasznot is neki hajtaná a három állam közül.
Ennek megfelelően az UTLC támogatása is nagyban, 74 százalékban Oroszországra esne, 21 százalékban Kazahsztánra és csupán 5 százalékban a fehérorosz félre. A terhek előreláthatólag 2032-re egyenlítődnének ki.