Az 1239 kilométeres vonal igazi orosz méretekkel bír, ugyanis egy három kilométer hosszú híd is tartozik hozzá, számolt be a The Siberian Times.
Vélhetően nem csak az ország lakói, hanem a világ utazói is felfedezik maguknak az új útvonalat, mely a nyugat-kelet irányú transzszibériait egy Amur-Jakutföld, azaz észak-déli vonallal egészíti ki, valamint egy Bajkál-Amur szakasszal, mely a transzszibériaira párhuzamos. A térségben eddig is volt teherszállítás, de a turizmus számára csak most teremtik meg a lehetőségeket.
Már 1904-ben, egy francia vállalkozó jelentkezett a cári udvarban hasonló tervekkel, melyel eredetilag Alaszkát szerette volna elérni, de az uralkodó akkor ezt elutasította. Ezen természetesen az orosz-japán háború sem segített. Idén viszont már olyan ötlet is felmerült, hogy alagutakkal elérik az amerikai kontinenst és így gyakorlatilag egy London-New York útvonal jöhetne létre.
A most átadandó vonal már Sztálin alatt létezett papíron, de a világháború miatti erőforrás kiesésnek köszönhetően csak az 1970-es években tértek vissza hozzá.
Gorbacsov alatt kezdték el a Berkakit-Tommot-Jakutszk szakasz építését. Az Aldan folyón átívelő hidat 2006-ban avatták fel, a Nizsnij Besztjak faluban lévő állomást pedig elmételileg tavaly, de vélhetően csak jövőre fog először utasokat fogadni.
Egyes becslések szerint az Amur-Jakutföld vonal az elmúlt harminc év legnagyobb vasúti beruházása és 2014 novemberében szeretnék átadni. Ezt a tervet viszont sokan optimistának vélik.