A maláj gép fekete dobozai rögzítették, az utastér egy szempillantás alatt szétnyílt. Ezt pedig a testet egy az egyben eltaláló elemek okozták, amelyekkel a rakéta volt meg volt töltve. Minderről egy olyan európai specialista beszélt az amerikai hírtelevíziónak, aki az MH17 fekete dobozain jelenleg dolgozókkal kapcsolatban áll.
Bár a vizsgálatok Nagy-Britanniában folynak, az első információk már elérték a médiát. Arról azonban egyelőre senki nem beszél, milyen rakéta találta el a gépet.
Már pedig ez az egyik kulcskérdés, ezen vitatkozik Moszkva és Washington. Az amerikaiak szerint ilyen-olyan orosz részvétellel BUK, az oroszok szerint ukrán CU-25 végzett a géppel.
A Dozsgy orosz ellenzéki televíziónak Igor Korotcsenko haditechnikai szakértő magyarázta el a két rendszer közötti különbséget. A BUK föld-levegő rakéta a cél közelében robban és a belétöltött apró golyókkal lövi szét azt. A CU-25-öst két fajta levegő-levegő rakétával lehet felszerelni, ezek a régebbi P-60 és az újabb P-73. Mindkettő a hajtóművet találja el. Így a CBS információi alapján mindkét rakéta lelőhette a gépet.
A szakértő szerint, ha be is bizonyosodik, hogy egy BUK végzett a géppel, újabb fontos kérdésre kell megkeresni a választ: kinek volt ilyen rakétája. Az oroszok és az amerikaiak jelenleg a földi körülményeken is vitatkoznak.
Oroszország állítja, éppen a Boeing katasztrófája idején az ukrán légvédelem műveleteket hajtott végre. Az Egyesült Államok szerint az ukránoknak még csak felszerelésük sincs a tragédia helyszínén. Ha mégis volna, ezt egy újabb verzió teszi lehetővé, éppen akkor nem használták őket.
Hiába bizonyítják a fekete dobozok a rakétát, újabb kérdések és azokra újabb lehetséges válaszok születnek, lehetőséget adva a maláj gép áldozatai fölött vívott többoldalú szópárbaj folytatására.