Az utóbbi években elég kevés példája volt annak, hogy az orosz gépkocsiipari óriások sikeresen kijutottak volna az európai országok piacaira. Ez legfeljebb a nagy kapacitású teherkocsikat kibocsátó KAMAZ-nak és a személygépkocsikat gyártó AVTOVAZ-nak sikerült. Ugyanakkor a világ vezető gépkocsigyártói bővítették oroszországi exportjukat. Ezenkívül az orosz térségekben sikeresen működnek gépkocsikat összeszerelő külföldi vállalatok Svédországból, Németországból, Franciaországból. Annál jelentősebb a GAZ csoport által elért siker – emeli ki Nyikita Maszlennyikov, a Modern fejlesztés intézetének szakértője:
“Nagyon fontos, hogy ez az orosz gépkocsiipar bizonyos minőségének egyfajta elismerése, a siker elismerése, mert a gépkocsi megkapta a bizonyítványt az Európai Unió szigorú ökológiai szabványainak valamennyi paraméterében. Megvan a bizonyítvány az üzemanyag minőségére, gyakorlatilag az Euro-5 szabványának kell megfelelnie. Világos, hogy a GAZ rendkívül érdekelt az értékesítésben Európában és általában a külföldi piacokon.”
A GAZ csoport pedig, a hatalmas konkurencia ellenére, tavaly 15 százalékkal növelte gépkocsijai exportját. A társaság most tevékenységet fejt ki a potenciális disztribútorokkal az Európai Unió országaiban az értékesítési rendszer és a szerviz szolgáltatások kialakítása érdekében.